Poradnik dentystyczny

5 naturalnych sposobów na zwiększenie porannej energii

Twój alarm się włączył, ale ledwo znajdujesz siłę, by go wyłączyć, nie mówiąc już o wstaniu z łóżka. Możesz myśleć, że poranna energia to coś, z czym się rodzisz. Wręcz przeciwnie, możesz zwiększyć swoją energię bez narażania organizmu na kłopoty. Oto pięć naturalnych sposobów na zwiększenie porannej energii.

Dobre śniadanie

Jeśli w nocy odpoczywasz od siedmiu do dziewięciu godzin snu, to jest to długi czas, aby obejść się bez jedzenia. Twoje ciało potrzebuje odżywczego paliwa, które pomoże mu dodać porannej energii. Dobrej jakości śniadania łączą różne składniki odżywcze w pełnowartościowe, łatwe do przyrządzenia posiłki. Węglowodany złożone dają wspaniały zastrzyk energii. Jednymi z najlepszych ich źródeł są pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane i quinoa. Możesz zrobić jajka w gnieździe, gdzie smażysz jajko w środku kawałka chleba. Do owsianki możesz dodać trochę mrożonych owoców. Możesz zrobić jajecznicę z tofu, papryką, cebulą i quinoa. Staraj się urozmaicać swoje śniadania, aby nie stały się nudne. Przygotowywanie posiłków również pomaga. Przygotuj składniki pokrojone w kostkę i przechowuj je tak, abyś mógł od razu wrzucić je na patelnię. Solidne śniadanie pomoże Ci również uniknąć przejadania się w porze lunchu. Najlepszym napojem jest wysoka szklanka wody, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, jak bardzo odwodnieni stajemy się podczas snu.

Herbata

Jeśli chodzi o poranne napoje gorące, to kawa jest w centrum uwagi, ale nie należy lekceważyć herbaty. Zawartość kofeiny w herbacie jest wprawdzie mniejsza niż w kawie, ale i tak jest skuteczna. Ponadto kofeina w herbacie przenika do organizmu znacznie wolniej. W przeciwieństwie do kawy, która może dawać poczucie nagłego wstrząsu, a następnie spadku energii. W sprzedaży dostępne są różne rodzaje herbat zawierających kofeinę. Jedne z najpopularniejszych to herbata zielona i czarna. Jeśli chcesz poczuć przypływ kofeiny, ale nie chcesz być tak zmęczony, możesz użyć białej herbaty. Inne korzyści płynące z picia herbaty to antyoksydanty, terapia jelit i redukcja stresu.

Ćwiczenie

Sam akt ruszenia się choćby o krok do przodu może dostarczyć łagodnego zastrzyku energii. Jeśli naprawdę chcesz się poruszać, to musisz to zrobić sam. Poranne ćwiczenia nie muszą być jakimś wyczerpującym przedsięwzięciem. Zacznij od kilku ćwiczeń rozciągających, które zapobiegną bólom i napięciu. Następnie zrób kilka podskoków, pompek, przysiadów, biegów w miejscu i przysiadów. Daj sobie około minuty na każde ćwiczenie. Przerwij, jeśli poczujesz jakikolwiek dyskomfort lub zmęczenie. Kiedy skończysz, udaj się pod prysznic, abyś mógł spłukać pot i dodać sobie jeszcze więcej energii. Jeśli bardzo poważnie podchodzisz do ćwiczeń, możesz zacząć chodzić na siłownię przed pracą. O tej porze jest mniej tłoczno, a ty możesz dać sobie wymówkę, by wyjść z domu wcześniej.

ćwiczenia

Medytacja

Twoja energia może być wyczerpana przez posiadanie tak wielu rzeczy do śledzenia. Możesz myśleć o wszystkich rzeczach, które na Ciebie czekają i od razu poczuć się wyczerpany. Nawet jeśli są to rzeczy, na które czekasz z niecierpliwością, takie jak kolacja z przyjacielem, możesz czuć się zmęczony. Medytacja nie rozwiązuje ani nie powiększa twoich problemów. To po prostu stawia cię w momencie, który jest czymś, co wszyscy musimy zrobić lepiej. Jak często znajdujesz siebie lamentującego czas ty wydawałeś martwić się nad nic zamiast właściwie doceniać co ty możesz robić? Jedyna ścieżka do pokoju przychodzi przez przynoszenie siebie w momencie i właśnie pozwalać ja być. Ty możesz liczyć twój oddech lub utrzymywać twój ostrość na wciąż obiekcie. Tam są pewni być rozpraszający myśli, ale rozpraszanie no musi być odpowiedzialnością. Zaakceptuj je tak samo łatwo, jak chwile jasności. Wtedy zauważysz, o ile więcej masz energii.

Zdobądź więcej snu

Możesz zrobić wszystkie z powyższych rzeczy i nadal czuć się dość wytarty. Dlaczego? Jest to prawdopodobnie do zrobienia z jak sen jesteś coraz (prawdopodobna odpowiedź: nie wiele). Spójny harmonogram snu jest tak oczywistym rozwiązaniem na brak porannej energii. Jednak oczywiste rozwiązania nie zawsze są tymi, za którymi się podąża. Nie możesz oczekiwać, że spędzisz noc pracy wychodząc i odkładając sen i nie poczujesz konsekwencji. Trzymaj się w ryzach, kładąc się spać dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebujesz. Trzymaj się z dala od kofeiny po około 2 p.m. i odłóż telefon i komputer na kilka godzin przed snem. Chcesz być w stanie obudzić się i czuć się całkowicie gotowy do podjęcia dnia.

Chcesz mieć energię z rana, ponieważ dzięki niej Twoje dni będą o wiele bardziej produktywne. Możesz zacząć swój dzień z hukiem i utrzymać ten impet idąc. Następnie, gdy noc spada, będziesz zmęczony w odpowiednim czasie, gotowy, aby rozpocząć go ponownie następnego dnia. Bardziej energiczny ty jest prawdopodobne, aby być szczęśliwszy ty, a te naturalne bodźce są właściwym sposobem, aby przejść o tym.